0
נגישות

שותפים

אחת מהדרכים שבהן ניתן להרוויח כסף מהאינטרנט הינו בעזרת תוכנית שותפים (Affiliates – אפילייט), בתוכניות שותפים לא נדרשת ברוב המקרים השקעה כספית ראשונית עבור ציוד, מוצרים, עובדים וכד'. ניתן להגיע לרווחים בצורה פאסיבית ולאורך זמן מהאינטרנט בעזרת תוכניות השותפים, להגיע למצב שבו מרוויחים כסף ולא עובדים בכלל. עקרון הפעולה של תוכניות שותפים היא שקיים עסק המעוניין בפרסום ועל ידי משווק בעל אתר אינטרנט.

ההכנסה החודשית מבוססת על גבי כמות המכירות של אותו משווק, אם באותו חודש הכמות הייתה נמוכה זה בהחלט יכול להשפיע על ההכנסה החודשית של אותו משווק, בתור התחלה אסור להתבסס על תוכנית שותפים במקור הכנסה בודד, כל עוד לאותו משווק ישנם מספר מועט של עסקים מפורסמים.

כל אתר אינטרנט ברשת יכול להרוויח כסף בעזרת תוכניות השותפים, בעלי האתרים נקראים משווקים והם אמורים להסכים לפרסם אתרים, מוצרים או שירותים אחרים באתר האינטרנט שלהם הנקראים עסקים, הכסף מגיע לאותו משווק על ידי הפניית גולשים לאותם פרסומות. העמלות עבור הפרסום משתנות בהתאם לסוג העסקה, החברה המעוניינת בפרסום, תוכנית שותפים, רלוונטיות ועוד.

סוגי פרסום :

1. פרסום על פי חשיפה CPM: התשלום מתבצע על פי כמות החשיפה של אותו פרסום, באנרים שמופיעים בדפי הבית של אתרים ופורטלים מובילים, פרסומות בטלוויזיה וברדיו.

2. פרסום על ידי PPC : התשלום הינו עבור הקלקות (Pay Per Click), פרסומת מסוימת יכולה להופיע מיליון פעם ואותו אתר אינטרנט המפרסם אותה לא יראה אגורה, אך אם הגולשים ילחצו על אותה פרסומת, הכסף יתחיל לזרום.

3. פרסום על ידי PPL : התשלום הינו עבור ליד (Pay Per Lead), עבור כל הופעה או לחיצה על פרסומת אותו אתר אינטרנט המציג את הפרסומת לא יראה אגורה, התשלום הינו רק עבור ביצוע פעולה בעלת פוטנציאל, השארת פרטים, הרשמה לשירות, קבלת ניוזלטר וכל דרך שהיא להשיג ספר לקוחות.

4. פרסום על פי הצלחה : התשלום הינו עבור ביצוע מכירה בלבד, סוג פרסום בעל אחוזי ההצלחה הנמוכים ביותר אך הנפוץ והמתגמל ביותר, תשלום על פי הרשמה הינו CPA ותשלום עבור מכירה בפועל הינו CPS

בסוגי הפרסום הנ"ל אחוזי ההצלחה ב – PPL נמוכים אך התשלום עבור כל הצלחה יכולה להגיע לסכומים של אפילו עשרות שקלים, פרסום זה הינו האידיאלי עבור העסקים. בפרסום PPC אחוזי ההצלחה גבוהים יותר מ – PPL אך הסכום עבור כל הצלחה הינו נמוך בהרבה, מגיע לסכומים של עד עשרות אגורות לכל לחיצה, פרסום זה הינו האידיאלי עבור המשווקים (גולשים לוחצים על מה שמעניין אותם ולא כל גולש מעוניין להשאיר פרטים). פרסום על פי חשיפה הינו הפרסום הישן ביותר, בעל המוצר או השירות יכול להוציא סכומים גבוהים ולא לראות שום החזר בכך.

רישום לתוכנית השותפים אמורה לכלול את הפרטים האישיים של הנרשם הכוללים שם פרטים ומשפחה וכתובת מגורים, פרטי העסק (התשלום ניתן להתאם לחשבונית מס) ופרטים ליצירת קשר הכוללים אימייל, טלפון ואתר אינטרנט פעיל.

קיימים הרבה מאוד אנשים המשווים בין שיווק תוכנית שותפים לבין שיווק רשתי (שיווק רב שכבתי - MLM), בשיווק רשתי המשווק מפיץ את מוצרי החברה שאותה הוא מייצג, כמעט כל חברות השיווק רשתי מחייבות רכישה חודשית של מוצרים על מנת שהמשווק יוכל לקבל עמלות ותמלוגים. רוב המשווקים בשיטת שיווק רשתי עובדים מול אנשים, מבצעים מכירות פנים מול פנים (השיטה גם נקראת שיטת חבר מביא חבר).

לעומתה בשיווק תוכנית שותפים המשווק לא מבצע מכירות באופן ישיר, השיווק עצמו מתבצע אך ורק דרך רשת האינטרנט על ידי פרסומות המקשרות את הגולש לחברה, כך למשווק איך מלאי מאוחסן ואינו חייב לרכוש מוצרים מהחברה באופן חודשי או בכלל. קיימות תוכניות שותפים האוסרות על המשווקים שלהם לרכוש את מוצרי החברה.

תוכנית השותפים של מנוע החיפוש גוגל נקראת גוגל אדסנס (AdSense), המציגה מודעות טקסט במנוע החיפוש גוגל הקשורות למילת החיפוש עצמה, אותן מודעות יופיעו בצד שמאל (בגוגל ישראל) ומעל התוצאות הראשוניות עם רקע ורוד. מנוע החיפוש גוגל גם מעניקה לאתרי אינטרנט להשתמש בעיקרון זהה לאתר עצמו, הצבת מודעות פרסות של גוגל בכל רחבי האתר, אך לא רק הודעת טקסט אל גם היפר קישור, באנר, פרסומת וידאו, הפניות וביצוע חיפוש בעזרת מנוע החיפוש של גוגל. מודעות גוגל המוצגות באתרי האינטרנט הן מותאמות לתוכן הדף עצמו. התשלום לאתר מצד גוגל מתבצע על פי פרסום PPC, תשלום על פי הקלקות ולא על כמות החשיפות. התשלום ממודעות גוגל אינו קבוע, התשלום משתנה מתחום מסוים לתחום אחר, מאתר אחד לאתר שני, ממדינה למדינה וביטויים בעלי תחרות או חסרי תחרות.

הרשמה לגוגל אדסנס : https://www.google.com/adsense/login