0
נגישות

אמינות ומטרה

אחת השיטות לקידום אתרי אינטרנט הינה באמצעות השגת קישורים איכותיים המצביעים לאתר האינטרנט שאותו אתם רוצים לקדם, זה קריטריון שיכול להיות בעל משמעות רבה ביותר אם הוא מתבצע בצורה נכונה. מנוע החיפוש גוגל בנוי בדרך שבה הוא בוחן אתרי אינטרנט שמקשרים לאתר אחר בהתייחסות מיוחדת במינה במקרה שהאתר המקשר הינו רלוונטי. ככל שאתר הינו בעל דירוג גבוהה יותר מבחינת גוגל כך הקישור יותר איכותי. דירוג לא נקבע בהכרח לפי מדד ה-PR של גוגל.

מתן תשלום עבור קישור מצביע, כלומר קניית קישור מאתר אחר שיצביע לאתר שלכם, עלול להזיק לאתר המקבל את הקישור. הסיבה לכך היא שבאופן כזה האתר שיהיה בעל מספר הקישורים הרב ביותר יהיה האתר בעל הכמות הגדולה ביותר של כסף ולא בעל התוכן הכי איכותי. אופן מכירת קישורים מתבצע על ידי מדד ה - PR של גוגל המעניק דירוג לדפים החל מהציון 1 ועד הציון 10. ביחס לציון זה, אתרי אינטרנט המוכרים קישורים יוצאים מהדפים באתר שלהם, קובעים תעריף לכל דף באתר שלהם בנפרד כך שקישור מדף בעל ציון גבוהה יותר יעלה יותר ולהיפך. דבר זה אינו בהכרח נכון לגבי התועלת של הקישורים האלו מאחר ואיכות קישור איננה נמדדת רק בציון ה-PR שגוגל נותן לכל דף וזה גם תלוי באתר ובתכנים שלו. לכן ייתכן שתשלמו כסף על קישור שיעלה לכם יותר אבל יהיה בפועל שווה לכם פחות מאשר קישור זול יותר.

דרך ההתמודדות של גוגל בתופעת קניית קישורים היא על ידי מדד האמינות, Trust Rank – TR. מדד זה אינו גלוי למשתמשי רשת האינטרנט, לעומת מדד ה - PR שגוגל מאפשר לכל מי שרוצה לראותו. אף אחד חוץ מגוגל אינו יכול לדעת בוודאות מה הציון מבחינת אמינות האתר, לכן מכירה או קנייה של קישורים מתבצעת על ידי מדד ה – PR בין האתרים. כמובן שיכול להיות אתר שמוכר קישורים ובעל PR גבוהה, אבל גוגל אינו נותן אמינות בקישורים היוצאים ממנו ולכן הם לא שווים את הכסף שמשלמים עליהם ואין להם שום השפעה אפקטיבית מעשית מבחינת קידום אתרים.

מדד האמינות נבנה על ידי גוגל בתחילת דרכו של המדד, בשביל לאפשר להבדיל בין דפי אינטרנט רלוונטיים מבחינת תוכן בעל ערך לעומת דפי זבל שאינם נותנים ערך אמיתי וכל מטרתם היא לבצע פעולה כלשהי שאין לה הרבה ערך מבחינת גולשי האינטרנט, כמו למשל עמוד שכולו פרסומות, או עמוד שכולו קישורים יוצאים לאתרים אחרים וכדומה. למרות שעמוד שכולו קישורים יוצאים, לא בהכרח נחשב כדף לא אמין אם מספר הקישורים סביר והוא בנוי בצורה נכונה, מאחר ויש מקרים שאתר נותן קישורים לאתרים נוספים בתחום כהמלצה אמיתית עליהם ולא מתוך אינטרס, לכן בגוגל מחשבים את מדד האמינות לכל דף באינטרנט באופן בלתי תלוי, אלא אם מדובר באתר שנחשב אתר שכולו לא אמין. גוגל מעניקים עדיפות מסוימת לדפי תוכן גם לפי מדד האמינות בתוצאות החיפוש. כמו בכל דבר, ניתן לדעת אחרי פרק זמן איך הוא עובד ולכן בעלי אתרים סבורים שמדד האמינות של גוגל כולל בתוכו גם עבודה אנושית על מנת לשדרג את איכות דירוג התוצאות.

בקניית קישורים המצביעים לאתר האינטרנט כדאי שתבדקו שהקישור הוא תיקני ולא שבור, שהמילה המקשרת היא רלוונטית לשני האתרים. עליכם לבדוק שהאתר שמעניק את הקישור ממוקם במקום טוב בתוצאות החיפוש של גוגל בביטוי הרלוונטי וגם שציון ה- PR של האתר המעניק קישור הוא לא אפס. בנוסף כדאי לוודא שכמות הקישורים מאותו דף שמקשר אליכם תהיה קטנה ככל האפשר ומוגבלת.